מהו משרד בוטיק - דודי פרחיה

אם נחלק את סוגי משרדי עורכי הדין בחלוקה גסה, נוכל לומר שישנם שני סוגים של משרדים – משרדי בוטיק, ומשרדים כלליים שאינם משרדי בוטיק. ההשוואה בין משרד בוטיק למשרד כללי דומה לבחירה בין רכישת חליפה מוכנה מהמדף, לבין רכישת חליפה שנתפרת אישית לפי מידות הגוף של הרוכש, על ידי חייט אומן. חליפה שנרכשה מהמדף יכולה להיות חליפה יוקרתית ויקרה, אבל היא אף פעם לא תתאים למידות הגוף של הלקוח כמו חליפה שנתפרה לפי המידות הספציפייות שלו על ידי חייט שנבחר על ידו.

כאשר לקוח פונה למשרד בוטיק, הוא בוחר בעורך דין ספציפי שינהל את התיק שלו. הלקוח מכיר את עורך הדין המנהל את התיק, עורך הדין נגיש עבור הלקוח וזמין עבורו לשאלות, תהיות, התיייעצויות ורעיונות משותפים.

לעומת זאת, כאשר לקוח מגיע למשרד כללי, שאינו משרד בוטיק, הוא בדרך כלל אינו בוחר את עורך הדין שייצג אותו. הוא עובד לרוב עם שותף במשרד שלא בהכרח מכיר את התיק על בוריו, ומי שמנהל את התיק בפועל הם עורכי הדין הצעירים יותר במשרד. השותף אמנם יכול להיות עורך דין מבריק, אבל מכיוון שהוא אינו עוסק בתיק ברמה היומיומית, בסופו של יום ההישגים בתיק יהיו טובים רק ככל שעורך הדין הצעיר הוא טוב. פעמים רבות, טענות טובות שצריכות היו להיות מועלות, אינן נטענות, ופתרונות יצירתיים שיכולים היו להביא להישגים בתיק, אינם מוצעים, מכיוון שמי שנמצא בחיכוך מתמיד עם התיק אינו השותף הבכיר אלא עורך דין צעיר ופחות מנוסה.

גם העובדה שעורכי הדין הצעירים שמנהלים את התיק מתחלפים, בשל תחלופת עורכי דין טבעית הקיימת בכל משרד, פוגעת בניהול התיק בגלל אובדן ידע שהיה מצוי אצל עורך הדין הצעיר והצורך ללמוד את התיק מחדש. לעומת זאת, במשרד בוטיק עורך הדין שמנהל את התיק, בדרך כלל ראש המשרד, הוא זה שימשיך לנהל את התיק מתחילתו ועד סופו המוצלח.

בנוסף להיבטים המשפטיים, כאשר עוסקים בליטיגציה צריך לקחת בחשבון את ההיבטים הפסיכולוגיים והאישיים, הן של הלקוח והן של הצד שכנגד. בתיקי ליטיגציה ישנה חשיבות רבה לקשר בין הלקוח לעורך הדין שלו, לביטחון של הלקוח בדרך שמתווה עורך הדין, ולאינטימיות שנוצרת בין הלקוח לעורך הדין, המאפשרת להיכנס לעומקי התיק ולחשוף עניינים עובדתיים בעלי חשיבות עליונה, שלא היו נחשפים בלי קשר קרוב ואישי בין עורך הדין ללקוח. לקוח שיודע כי הוא יכול להתייעץ עם עורך דינו בכל התלבטות, קושי אישי, תהייה או שאלה, הוא לקוח שישתף את עורך הדין שלו במידע שעשויה להיות לו משמעות אדירה לניצחון בתיק.

 

מאמרים אחרונים

איך שומרים על אנונימיות ברשת ואיך מתגברים עליה

אחד העניינים המשמעותיים ביותר ברשת האינטרנט הוא האנונימיות של הגולשים ברשת. האנונימיות ברשת נובעת משילוב של שני גורמים – הגורם הראשון הוא הארכיטקטורה (המבנה) של...

החוקיות להפעלת רחפנים, הגנה מפני רחפנים – חלק ג

תארו לכם ערב קיצי נעים, אתם יושבים בסלון דירתכם וצופים בטלוויזיה כשלפתע נשמע זמזום מחוץ לחלון הסלון שלכם. הזמזום שייך לרחפן שמשייט לו בעדינות ומתמקם...

החוקיות להפעלת רחפנים – חלק ב

במאמר הקודם עסקנו במבוא להפעלת רחפנים, דרישות הרישוי, הרישום וההסדרה. במאמר הזה נעסוק בהגבלות החוקיות על הטסת רחפנים ושימוש במצלמות. הסיבה להגבלות החוקיות הרבות שמוטלות...

החוקיות להפעלת רחפנים – חלק א

יש הסכמה גורפת בין כל המומחים, תחום אחד שכולם מסכימים שהוא כבר לא העתיד אלא ההווה – תחום הרחפנים. רחפנים הם כבר לא תחביב של...